Notícies del lloc

Dia internacional de la Dona Treballadora

Dia internacional de la Dona Treballadora

per adminximo Chust Rambla -
Nombre de respostes: 0

L'alumnat de 2n de batxillerat que cursa la matèria de modalitat de Literatura Catalana ha organitzat una sèrie d'activitats relacionades amb el Dia Internacional de la Dona Treballadora (8 de març).

Al vestíbul s'exposa el mural que recull la trajectòria literària i els pensaments més relacionats amb el paper de la dona en l'àmbit social i literari des del segle XIII fins a la nostra actualitat.

Destaquem cinc figures cabdals de la literatura catalana (comtessa de Dia, Isabel de Villena, Maria Dolors Monserdà, Maria Mercè Marçal i Blanca Llum Vidal) i també afegim dos textos de l'escriptor i professor Miquel Reverté relacionats amb aquesta temàtica.

Apareixen consignes del tipus: "Jo mano dels meus sentiments"(s. XIII, comtessa de Dia), "Les dones no som un instrument del diable" (s. XV, sor Isabel de Villena), "Cal reivindicar el paper de la dona treballadora com una necessitat humanitària i moral" (s. XIX,Maria  Dolors Monserdà), "Deixem les escombres per pastura del foc, cossis i draps de cuina" (s. XX, Maria Mercè Marçal) i "Jo crec que són elles les que ara trepitgen fort en un món massa masculinitzat" (s. XXI, Blanca Llum Vidal)

També apareixen breus fragments literaris de cadascuna d'elles.

A més, es farà un programa de ràdio a l'emissora municipal que exposi tots aquests pensaments.